Adománygyűjtés Esztergomban

Esztergomi adománygyűjtés

Esztergomi adománygyűjtés

Január 9.-én pénteken az esztergomi Dobó Katalin Gimnáziumban folytatjuk az adományok gyűjtését. Hozd el megunt játékodat, feleslegessé vált tanszereidet vagy egyéb adományaidat, és mi kijuttatjuk Afrikába.

Az adományokat pénteken a délután folyamán nagyjából 13:30-tól 17:00-ig tudjuk átvenni, de rugalmasak vagyunk. A helyszínen ott lesz a Mitsubishi is, meg lehet nézni.

A pontos cím: 2500 Esztergom, Bánomi út 5.

Első adományok

Nyuszi és Kacsa

Nyuszi és Kacsa

Megkaptuk az első adományainkat, amit majd Afrikába viszünk. A 3 teli doboz ajándékot köszönjük a Neo-Morpheus Kereskedelmi és Szolgaltató Kft.-nek. A dobozokban rengeteg toll, plüssjáték, frizbi, világítós kulcstartó, esőkabát meg mindenféle ajándék van, biztosan örülni fognak nekik.

Az ajándékok egy részét bedobozolva bepakoljuk az autó legmélyére, és majd csak Bamako-ban és Nouakchott-ban vesszük őket elő. Ami nem fér hozzánk, azt felpakoljuk arra a kamionra, ami Budapestről indul és az adományokat juttatja el Maliba és Mauritániába. Az ajándékok másik része a kezünk ügyében lesz és azoknak adjuk majd oda Afrikában, akiknek valami aprósággal szeretnénk megköszönni a segítségüket. Ezt ‘Petit Cadeau’-nak hívják, ami magyarul annyit tesz: ‘apró ajándék’.

Nekünk – európai embereknek – ezek az apró ajándékok csekélységek, de Afrikában elérhetetlen hiánycikkek. Egy pár toll, és egy csomag irólap nekünk nem kerül szinte semmibe, de ott nagy segítség a tanulni vágyó kisiskolásoknak.

Rajtszám a helyén

230

230

230 miles an hour

230 miles an hour

Tegnap megkaptuk az útleveleket, a passokat, a kötelező szponzormatricák egy részét és a rajtszámot is. Mienk a 230-as, ahogy a képeken is látható. Nagyon megy már a matricázás, pillanatok alatt felkerült az autóra a két böszme nagy rajtszám.

De mi is a 230? A Wikipédia szerint:

“Az EU közös hálózati feszültsége.” – Volt

“A 230 (kétszázharminc) a 229 és 231 között található természetes szám.” – Azért ezt mi is megmondtuk volna…

“A 230 Harshad-szám vagy más néven Niven-szám. Harshad-szám minden szám, amely az adott számrendszerben osztható saját számjegyei összegével. A Harshad-számokat D. R. Kaprekar definiálta. A „harshad” szó a szanszkrit harṣa szóból származik, és „nagy vidámság”, „nagy öröm” a jelentése. A Niven-szám elnevezés Ivan Morton Niven nevéből ered, aki 1997-ben egy számelméleti konferencián felolvasta az e témában írt értekezését.” – Ez elég találó.

Tevefeszt

Tűzraktér

Tűzraktér

December 4.-én este megtartottuk az első Tevefesztivált. Legelőször is szeretnénk megköszönni mindenkinek aki eljött és támogatott minket. Nagyon hálásak vagyunk, és ígérjük jó helyre kerül a bevétel. Valamint ezúton is köszönjük az El Buerdo Fuello-nak, a Club Era-nak és a Shazalakazoo-nak a fellépést, a Tűzraktérnek meg a helyszínt.

A tevehajtogatás meglepően sikeres volt, nagyon jó megoldások születtek, annak ellenére, hogy nem mutattuk meg hogyan kell tevét hajtogatni. Lett néhány absztrakt és jópofa teve, de valaki készített nekünk tevehajcsárt is!

Tevekaraván

Tevekaraván

A fesztivál előtt Csilla megsütött 9 répatortát, aminek nagy része el is fogyott a helyszínen, a kisebbik része pedig másnap a munkahelyekre került. Igazából nem gondoltuk, hogy a répatorta ilyen finom süti. Akinek van kedve otthon kipróbálni:

Répatorta

Kell hozzá: 25 dkg sárgarépa, 20 dkg barnacukor, 3 ek. citromlé, 5 tojás, 25 dkg darált dió, 8 dkg zsemlemorzsa, őrölt fahéj, gyömbér ízlés szerint, porcukor és citromlé a mázhoz

    Elkészítés: A tojások sárgáját a cukorral habosra keverjük. Hozzáadjuk a citromlevet, a darált diót, a megtisztított és lereszelt répát és a zsemlemorzsát. Fűszerekkel ízesítjük, végül óvatosan beleforgatjuk a tojások kemény vert fehérjéjét. A tésztát kivajazott tortaformába töltjük, előmelegített sütőben 200 fokon 50 percig sütjük. Ha kihűlt, citrom mázzal vonjuk be. Ehhez a citromlébe annyi porcukrot keverünk, hogy sűrű krémet kapjunk, majd vizes késsel bevonjuk vele a sütit.

    És végül adunk egy kis segítséget, hátha valaki kedvet kap újra tevét hajtogatni:

    Budapest-Bamako 2009 Teaser Video

    Ez a szervezők videója, amit az idei terep bejárásakor készítettek.

    WarmUp a kocsiból

    [svgallery name=”MelyikWarmUp”]

    Zoli, a fotósunk beült hozzánk a szombati WarmUp elejére. Készített egy pár képet, a válogatást pedig mi is felrakjuk ide. Külön felhívjuk a figyelmet a hátsó ablakra, ez az amiről Peti beszélt, hogy nem lehet hátra kilátni.

    Az élménybeszámoló kicsit lejjebb olvasható a hétvégi Off-Road-ozásról.

    Tevefeszt

    Tevefeszt flyer

    Tevefeszt flyer

    2008. december 4-én nagy vidámságokban lesz része a Tűzraktérbe ellátogató közönségnek! Megrendezésre kerül az Első Tevefeszt, ami egy ingyenes jótékonysági rendezvény. Az idelátogató jóemberek a Budapest-Bamako rallyn induló MELYIK Csapatot támogathatják ezzel-azzal. A MELYIK Csapat pedig a Nyugat-Afrikai gyerekeket támogatnak tanszerekkel: 2009. januárjában indulnak útnak a Szahara irányába. Az adomány már megvan, a tranziteszköz is (egy veterán Mitsubishi kisbusz) de a benzinpénznek még híján vannak MELYIK-ék.

    Ízelítő a koncertekből:

    Hát először is lesz SKA, világzene, DJ-k:

    1. El Buerdo Fuello (H)
    www.elbuerdofuello.hu
    SKA. Neked ez jól fog esni?

    2. Club Era (H)
    www.clubera.hu
    Csűrdöngölős világzene Budapesttől Bamakoig!

    3. Shazalakazoo (SCG)
    www.myspace.com/shazalakazo
    Őrült belgrádi DJ-páros, hajnalig tartó balkáni-electro mulatság!!

    A Tevefesztivál 2008. december 4-én, csütörtökön 20:00 órakor kezdődik. Mindenkit várunk szeretettel!!

    Még több infó a Tevefeszt menüpont alatt.

    GYERE EL ÉS HOZD A TEVÉDET IS!

    Bamako Warm-Up, avagy Off-Road és a 2WD

    Az előző hetekben nagyon elfoglaltak voltunk, készültünk az első éles navigációs versenyünkre. Erre november utolsó szombatján került sor, azaz tegnap.

    42/2 = 21
    42/2 = 21

    A hivatalos menetrend szerint a csapatok szombat reggel 6-tól érkezhettek az egyik fővárosi áruház parkolójába, ahol az itinerek és a rajtszámok kiosztása után 8-kor indították (föld)útjára a mezőnyt. Mi a korai érkezés mellett döntöttünk, hogy minnél korábban startolhassunk és legyen idő ismerkedni a többiekkel. 20 csapat érkezett korábban nálunk, így mi a 21-es rajtszámot kaptuk.

    Már a parkolóban jöttek a gondok. Ugyan 2 GPS-ünk is volt, 8 előtt 20 perccel gyakorlatilag semelyik készülék sem volt alkalmas arra, hogy navigáljon minket földutakon. A MIO-n lévő iGo a koordinátákat csak utakhoz tudja illeszteni, így ha a megadott koordináta messze volt valamelyik műúttól, akkor csak a műutat volt hajlandó célként megmutatni. Szóval 1 GPS mínusz. A másik GPS egy Garmin kézi túra készülék volt. (Ezúton is köszönjük Viktornak, hogy kölcsönkaptuk, később jó szolgálatot tett) Erre előző este nem sikerült feltölteni valami miatt a Magyarország térképet, gondoltam majd a kocsiban. Hát ez rossz ötlet volt, ugyanis a laptop amit vittünk nem rendelkezett soros porttal, tehát esélytelen volt bármilyen térkép feltöltése a Garminra. Ráadásul a térkép amink volt a notebookon az egy utcaszintű térkép volt, azzal ugyanúgy meg lettünk volna lőve az erdőben.

    Ekkor jött a megoldás. Peti sógora és nővére jött fotózni minket, náluk volt egy Garmin autós GPS. Ezt is kölcsönkaptuk, ez volt a 3. navigációnk a kocsiban. Ez korrektül vette a koordinátákat, végül is az erdőben ez navigált minket toronyiránt.

    Tovább tetézte a bajt az időjárás. Ugyanis éjszaka esett az eső Pest környékén, a talaj felső része jól átázott. Ráadásul induláskor egy kis ónos esőt is kaptunk, szóval nem sok esélyt adtam magunknak.

    Igazából nem lett volna ez akkor baj, ha az autónk fűtése az ablakokról a párát lefújta volna. De nem. Lakott területen belül, főleg városban nagyon rossz ha az ember nem lát ki az ablakokon. Hiába töröltük le, sokat nem javult a helyzet. A sávváltás, meg a tolatás csak érzésből ment, de hál’ Istennek nem lett baj.

    A startkor megint jót mosolyogtak a csapatnevünkön, de ez volt a cél a névválasztáskor. 8:32-kor indultunk, este 6:32-ig kellett beérni. Let’s go, nyomás a kőbányai út! Csilla és Zoli a GPS-eket nyomkodta, Peti meg a gázpedált. Jellemzően a Mio és a Garmin ellentétes irányba akart vinni minket, tehát az egyik mindig újratervezett, vagy vissza akart fordítani. Kavarogtunk kicsit Pest és Vecsés határán, majd megunva az egészet elindultunk a Ferihegyi reptér kifutójának a végéhez.

    Desert Angels
    Desert Angels

    Ahogy tanakodtunk, hogy merre is az arra, megjelent egy ismerős csapat, a Desert Angels. Gondoltuk, hogy talán tudnak segíteni, ők tudják hol kell lekanyarodni a földes útra. Rosszul gondoltuk, mert az ő navigációjuk is éppen megfagyott, ráadásul a laptopjuk is lemerült. Nemsokára jött egy Pajero aki elvezetett minket a lejáróhoz, majd amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan el is húzott a földesúton.

    Vagányan behajtottunk a sárba, de nem mentünk 5 métert és elakadtunk. Egy nagy bakháton nem tudtuk magunkat feltolni. Még jó, hogy kaptunk rántókötelet a Novotransz Kft.-től, mert nagy hasznát vettük. A srácok áthúztak minket, majd fél kerékkel a füvön elértünk a Ferihegyi reptér egyik radarállomásához. Út közben még egyszer ki kellett húzni minket, mert a puha földben megsüllyedtünk.

    Bud Spencer TeamDesert Angels - MELYIK - Bud Spencer Team
    Desert Angels – MELYIK – Bud Spencer Team

    Végül is letudtuk ezt a szakaszt, és elindultunk Pakony felé. Több feladat is arról szólt, hogy egy fára szegezett táblára írt betűt kellett feljegyezni. Egy elég forgalmas türelmi zóna mellett volt elrejtve az első tábla, visszafelé egy párt szórakozás/munka közben zavartunk, mutogattak is mindenfélét… A táblát fél órán át kerestük, már az egész erdőt felkutattuk, mire kiderült, hogy 5 méterre az autónktól van. A keresés közben találkoztunk a Bud Spencer Team-mel, akik egy 4 kerékhajtású VW Transporterrel túrták a sarat.  Innentől kezdve 3-an nagyjából együtt mentünk.

    SLICK gumik
    SLICK gumik

    Az autóra nem lehetett semmi panasz, szó nélkül vette az akadályokat. Mentünk sárban, murván, fűben aszfalton, de mindenhol jól teljesített. Igazából a bakhátakkal voltak gondjaink. Meg a gumikkal. Annyira el vannak kopva, hogy egy kis sár és teljesen sima lett a felületük. Tulajdonképpen ha azt vesszük, a Forma-1ben is most vezetik be a slick gumikat. Nálunk már most széria. A lényeg az, hogy a sárban nem sok tapadásuk van, kis gáznál is már kipörögnek a kerekek. Így gyakorlatilag 2-esben végig drifteltük a teljes erdei szakaszt.

    Ugyancsak a sár meg a gumik miatt újra ki kellett rántani minket. Egy olyan emelkedőn vezetett fel az út, aminek a 2 oldalán 40cm mély árok volt. Ahogy mentünk felfelé, az autó hátulja megcsúszott, keresztbe fordultunk, és az ellenkormányozás ellenére bementünk a szántásba. Ekkor már rutinosan raktuk fel a rántókötelet, de 1 kötél nem volt elég hosszú, mert a DesertAngel Partolja is egy csúszós helyen volt, nem tudott miben megkapaszkodni. Semmi baj, van még 1 rántókötelünk. Így összesen 14m hosszú kötelet barkácsoltunk, a Patrol is felejbb ált, és kirántott minket az árokból.

    fotó: Bud Spencer Team
    fotó: Bud Spencer Team
    Rántókötél felszerel
    Rántókötél felszerelés
    fotó: Bud Spencer Team
    fotó: Bud Spencer Team

    A Bud Spencer Team is felhúzott minket egy emelkedőn. Ott is hagytak egy kis kuplungszagot meg valami alkatrészt egy kiálló fatönknél. Nagyon köszi srácok a segítséget!

    Voltunk Magyarország közepénél, amit egy újabb vontatással ünnepeltünk meg. Ami nem meglepő, mert a Nissan előttünk is úgy keresztbe fordult, mint annak a rendje. A fű+sár+eső kombó valahogy nagyon visszaveti a továbbhaladási esélyeinket.

    És végül az utolsó vontatásunk elég hosszúra sikerült, mert a Desert Angels kb 6 km-en keresztül húzott minket árkon-bokron és sáron keresztül. Félelmetes mennyi erő van abban a kocsiban. Amint kiértünk az aszfaltra, úgy döntöttünk, hogy elég volt az off-roadból, és elindultunk hazafelé. Kezdett sötétedni, és nem jó móka éjszaka bolyongani az erdőben.

    Vége az off-roadozásnak
    Vége az off-roadozásnak

    Igazából nagyon hasznos volt a Warm-Up, és nagyon jól éreztük magunkat. A fent leírtakkal ellentétben nagyon jól haladtunk a terepen, és csak néhányszor kellett minket kihúzni. Így is olyan helyeken jöttünk át a Mitsubishivel önerőből, hogy a többiek csak pislogtak. A végére már az erdőben is belejöttünk a navigálásba, és megtaláltuk a koordinátákat. Nagyon köszönjük, hogy a Desert Angels és a Bud Spencer Team kihúzott minket, és nem hagytak bent a sárban. Valószínű, hogy még most is ott lennénk.

    Hazaértünk

    Hazaértünk

    Rántókötél előtte és utána

    Rántókötél előtte és utána

    Elkészültek a matricák

    Az autó

    Az autó

    Elkészültek a matricák, amik hírdetik, hogy ez nem egy akármilyen autó, hanem egy Budapest-Bamakos versenygép. Ma délelőtt fel is raktuk őket, nagyon könnyű volt ezeket a laminált matricákat felragasztani. Nem buborékosodik, és nem ragad állandóan a lemezhez. Került egy MELYIK-es matrica a csomagtérajtóra, meg a két tolóajtó legaljára. A fekete festékre nem tapadt olyan jól, de megkínáltam egy kis pillanatragasztóval, így már a kasztnit is összetartja.

    Nagy köszönet érte Rékának, és a Graphinisus Kft.-nek!

    Elkészült a tetőcsomagtartó

    Zselic

    Zselic

    Hétvégén sok vas és még több idő felhasználásával elkészült a tetőcsomagtartónk. Kapott egy kis korlátot felül, hogy ne csússzanak le a felkötözött csomagok. Egy vastagabb OSB lapot csavaroztunk az aljára, így már semmi akadálya, hogy a tetőn aludjunk, vagy sátrat állítsunk. Az autó magassága 210cm alatt van egy pár centivel, majd vigyázunk a kompnál, nehogy átrakjanak minekt más kategóriába.

    Van hozzá egy kis létra is, ha kell akkor homokvasként is funkcionálhat, olyan masszív. A képen még nem a végleges változat látható.

    Az L300-asunk előző tulajdonosánál egy gipszkartonos vállalkozás munkásautója volt. Ez a hátsó laprugókat nagyon igénybe vette, eléggé lent volt az autó segge. Múlt héten viszont PUSH-UP rugólapokat szereltek be így a melltartókkal ellentétben az autó hátulja emelkedett meg jelentősen.