Statisztika

Utunk során rendszeresen vezettünk egy költségvetést, melybe minden költésünket felírtunk a szállások díjától kezdve az utolsó energiaitalig is. Felírtuk a pénzváltásokat, kilóméterállásokat, a tankolt gázolajmennyiséget, és még hasonló dolgokat.

Szerepeljen itt egy kis statisztika az utunkról:

Tehát az utat egy 1992-es évjáratú, 2477cmm hengerűrtartalmú, dízel motorral szerelt, hátsó-kerékhajtású Mitsubishi L300-as kisbusszal tettük meg.

Autóztunk több mint 8100 km-t (nagyjából 8120-8140km)

8000 km-t tettünk meg Budapesttől.
8000 km-t tettünk meg Budapesttől. (Bamako felé valahol a szavannán)

Elfüstöltünk 600 liter gázolajat, így a teljes útra Csövi fogyasztása valamivel 7.5 liter/100km alatt maradt. Ami nagyon jó szerintünk ahhoz képest, hogy meg voltunk pakolva, és egy tetőcsomagtartónk is volt.

A legolcsóbb gázolaj Nyugat-Szaharában volt, egy liter belőle nagyjából 0.44 €-nak megfelelő helyipeták volt. A legdrágább gázolajat Ausztriában tankoltuk az autóba, 1 litert 1.10 €-ért. Átszámítva, összesen és nagyságrendileg 500 €-t költöttünk az összes üzemanyagra.

Az autónk meghaladta a 210cm magasságot, így a nyugat-európai autópályákon mindenhol magasabb díjat kellett fizetnünk az utak használatáért. Autópályamatricára, útdíjra és a kompra átszámítva 420 €-t akasztottak le rólunk.

Szállásért az egész út során 270 €-t fizettünk, amiből 200 € a bamakoi ***-os hotel ára volt.Hogy miért csak ennyi, azt az érdeklődőknek majd személyesen meséljük el….

Ezen felül számos alkalommal egy 10€-s bankjegyet kellett adni vám, idegenforgalmi adó és más cimszavak alatt.

Minden országban a helyipetákot a következőképpen váltották:

Marokkó: 10 helyipeták (dirham) ~ 1€

Mauritánia: 1 helyipeták (Ouguya) ~ 1Ft

Mali: 650 helyipeták (FCFA) ~ 1€

Leave a Reply